تگ لاین VS. اسلوگان

تگ لاین VS. اسلوگان

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان به زبان ساده

“تگ لاین” عبارت‌ها یا شعارهای خلاصه‌ای هستند که به منظور کمک به درک برند از سمت مخاطب و نیز توصیف کاربرد برند یا محصول در برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

“اسلوگان” به عبارت‌ها یا شعارهایی گفته می‌شود که علاوه بر بازاریابی و تبلیغات برای اهداف سیاسی و مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما هر دوی اینها به منظور ترفیع برند، محصولات یا خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان به زبان ساده

تگ لاین

“تگ لاین” برای معرفی برند، محصول یا خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

“تگ لاین” معمولا برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته و فقط در شرایط ریبرندینگ یا در صورت لزوم تغییر پیدا می‌کند.

“تگ لاین” به منظور ایجاد اثری متمایز و ماندگار در ذهن مشتری ساخته می‌شود.

 

اسلوگان

“اسلوگان” برای معرفی کمپین ویژه‌ای که برند در آن شرکت کرده مورد استفاده قرار می گیرد.

“اسلوگان” می‌تواند بسته به موفقیت یا موقعیت برند، کوتاه مدت یا بلندمدت باشد.

“اسلوگان” بیشتر زیرکانه و با هدف جلب توجه مخاطبان طراحی می‌شود.

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان

انواع تگ لاین

رک و ساده: نگارش تگ لاین باید طوری باشد که مخاطب در نگاه اول با آن ارتباط برقرار کند.

توصیفی: ویژگی‌ها و وعده‌های برند را برای مخاطب توصیف کند.

تحریک کننده: باید سوال ایجاد کرده و کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.

تاثیرگذار: باید بتواند تاثیر درستی در ذهن مخاطب ایجاد کند.

برتری دهنده: برند را نسبت به رقبایش در جایگاه برتر و بهتری قرار دهد.

 

انواع اسلوگان

محصول محور: تمرکز این نوع بر روی محصول و ویژگی‌های آن است.

کاربرد محور: لذت استفاده از کاربرد محصول و خدمات در اولویت است.

مصرف کننده محور: تمرکز بر روی دسته‌ای از مصرف کنندگان خاص است که می‌توانند از یک محصول یا خدمات استفاده کنند.

دسته بندی محور: گروه خاصی از محصولات و خدمات برای تبلیغ، هدف گذاری می‌شوند.

فرق تگ لاین و اسلوگان

چند نمونه از “تگ لاین” معروف برندها

  • متفاوت فکر کن (اپل)
  • شادترین مکان دنیا (دیزنی لند)
  • فقط انجامش بده (نایکی)
  • زیبا، پیشرو، مطمئن (امرسان)
  • انتخابی مطمئن (بوتان)
  • هنر و زندگی خلاقانه (پارس آرت)
  • با ما اوج بگیرید (استودیو نوژن)
  • طعم خوش لحظه‌ها (چی توز)
  • بانک ولی دوست داشتنی (بلوبانک)

 

چند نمونه از “اسلوگان” معروف برندها

  • این شیر منقرض نمی‌شود (شیرآلات آرتین)
  • فقط مال پگاه صورتیه (لبنیات پگاه)
  • سفرت رو کامل کن (فلای تودی)
  • عودت کالا بی قید و شرط (آقای فرش)
  • اینها تورو زنده نگه می‌دارند (نایکی)
  • رسوندن حسنی به مکتب کار ماست (تپسی)
  • دیگه زنگ نزن (اسنپ فود)
  • تازه در ایکیا (ایکیا)
  • زمستان در راه است ( سریال گیم آو ترونز)

فرق تگ لاین و اسلوگان

 

پارس آرت

روش های تحقیق بازار

روش‌های تحقیق بازار

روش های تحقیق بازار به تکنیک‌هایی برای جمع آوری اطلاعات و درک بهتر بازار گفته می‌شود. طراحی بهتر محصولات، طراحی بهتر فرایند، طراحی پیام ها و شعار تبلیغاتی و تبدیل

مطالعه مطلب
مدل‌های تبلیغاتی

چهار مدل تبلیغاتی

انتخاب یکی از مدل های تبلیغاتی که کسب و کار شما را گسترش دهد، کار کوچکی نیست اما با انتخاب درست و اجرای درست‌تر آن، متقاعد کردن مخاطبان برای خرید

مطالعه مطلب
مدل‌های تبلیغاتی

چهار مدل تبلیغاتی

انتخاب یکی از مدل های تبلیغاتی که کسب و کار شما را گسترش دهد، کار کوچکی نیست اما با انتخاب درست و اجرای درست‌تر آن،

روش های تحقیق بازار

روش‌های تحقیق بازار

روش های تحقیق بازار به تکنیک‌هایی برای جمع آوری اطلاعات و درک بهتر بازار گفته می‌شود. طراحی بهتر محصولات، طراحی بهتر فرایند، طراحی پیام ها