چهار مدل تبلیغاتی

چهار مدل تبلیغاتی

مدل‌های تبلیغاتی

انتخاب یکی از مدل های تبلیغاتی که کسب و کار شما را گسترش دهد، کار کوچکی نیست اما با انتخاب درست و اجرای درست‌تر آن، متقاعد کردن مخاطبان برای خرید محصولات یا سرمایه گذاری در خدمات شما ساده‌تر خواهد بود.

در پس همه انواع تبلیغات، یک جنبه روانشناختی متقاعدسازی وجود دارد که همه مخاطبان را تشویق می‌کند تا یک محصول یا خدمات را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند.

تاثیر مدل های تبلیغاتی در بازار

یک مدل تبلیغاتی صرف نظر از رسانه، به عنوان یک طرح اولیه واقعی برای بازاریابان عمل می کند.

به منظور استفاده موثر از یک مدل تبلیغاتی، کسب و کارها باید بازار هدف، محصول خود و مزایای هر رسانه را درک کنند.

این مقاله به چهار مدل مختلف تبلیغاتی می پردازد و اینکه چگونه کسب و کارها می توانند بسته به هدف تجاری خود از آنها برای مزیت استراتژیک خود استفاده کنند.

مدل‌های تبلیغاتی آیدا داگمار پی ال سی ارنبرگ Aida Dagmar PLC Ehrenberg

مدل های تبلیغاتی چهارگانه

 

Aida | آیدا

Dagmar | داگمار

PLC | پی ال سی

Ehrenberg (ARTN) | ارنبرگ (اِی آر تی ان)

 

مدل‌های تبلیغاتی آیدا Aida

آیدا

آگاهی – توجه، علاقه، میل، اقدام

مدل تبلیغاتی AIDA یکی از مدل های تبلیغاتی است که مشتریان، قبل از تصمیم گیری در مورد محصول یا خدمات طی می کنند. در این نوع تبلیغات، کسب و کار با ایجاد “آگاهی”، طی فرایندهای تبلیغاتی “توجه” مخاطب را به خود جلب می کند. اگر این فرایند با توجه به شناخت مخاطب، محصول و بازار درست انجام شود، پس از آن، در مشتری نوعی “علاقه” ایجاد خواهد شد که به “میل” به خرید یا استفاده منجر می شود. در پایان مخاطب “اقدام” عملی برای بدست آوردن محصول یا خدمات شما را خواهد کرد.

 

مدل‌های تبلیغاتی داگمار Dagmar

داگمار

تعریف اهداف تبلیغاتی برای سنجش نتایج تبلیغات

این مدل تبلیغاتی شبیه به مدل آیدا بوده و از چهار مرحله: “آگاهی، کمک به درک مشتری از محصول یا خدمات، متقاعد کردن، خرید” تشکیل می شود. داگمار به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا اهداف تبلیغاتی شفاف را تعیین کنند، نتایج را پیگیری و تجزیه و تحلیل کنند، و به مخاطبان هدف و اهداف مشخص دست یابند. با این حال، مسائلی مانند بودجه تبلیغاتی سنگین منجر به انتقاد از مدل تبلیغاتی می شود.

 

مدل‌های تبلیغاتی پی ال سی PLC

پی ال سی

چرخه عمر محصول

چهار مرحله مدل چرخه عمر محصول عبارتند از: “معرفی، رشد، بلوغ و افول”. توانایی پیش‌بینی مسیر محصول جدید بسیار ارزش‌مند بوده و این یکی از مدل های تبلیغاتی است که به عنوان یک ابزار استراتژیک شناخته می شود. که به شرکت ها کمکمی کند تا برای توسعه محصول جدید برنامه ریزی و محصولات موجود را اصلاح کنند. قبل از معرفی یک محصول و در مرحله‌ی تحقیق و توسعه، شرکت بازار هدف را شناسایی، رفتار رقبا را تجزیه‌تحلیل و مارکتینگ پلن را یک‌پارچه میکند. این مرحله معمولا در چرخه عمر محصولات رسمی قرار نمی‌گیرد اما بخش مهمی از روند کلی دوره عمر محصول است.

 

مدل‌های تبلیغاتی ارنبرگ Ehrenberg ARTN

ارنبرگ

آگاهی، آزمایش، تقویت، تحریک

این مدل که توسط اندرو ارنبرگ پایه گذاری شد بر عنصر متقاعدسازی تبلیغات تمرکز دارد. ارنبرگ در این مدل توصیه کرده که بعد از ایجاد “آگاهی” که به کنجکاوی مخاطب منجر خواهد شد، مصول یا خدمات خود را در معرض “آزمایش” او قرار دهید تا از خرید آن مطمئن شود و در آینده محصول یا خدمات شما باعث “تقویت” نیاز او شده و در نهایت برای بدست آوردن آن “تحریک” شود.

 

مدل‌های تبلیغاتی

پارس آرت

۱۴۰۲/۴/۴

 

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان

تگ لاین VS. اسلوگان

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان به زبان ساده “تگ لاین” عبارت‌ها یا شعارهای خلاصه‌ای هستند که به منظور کمک به درک برند از سمت مخاطب و نیز توصیف کاربرد

مطالعه مطلب
روش های تحقیق بازار

روش‌های تحقیق بازار

روش های تحقیق بازار به تکنیک‌هایی برای جمع آوری اطلاعات و درک بهتر بازار گفته می‌شود. طراحی بهتر محصولات، طراحی بهتر فرایند، طراحی پیام ها و شعار تبلیغاتی و تبدیل

مطالعه مطلب
روش های تحقیق بازار

روش‌های تحقیق بازار

روش های تحقیق بازار به تکنیک‌هایی برای جمع آوری اطلاعات و درک بهتر بازار گفته می‌شود. طراحی بهتر محصولات، طراحی بهتر فرایند، طراحی پیام ها

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان

تگ لاین VS. اسلوگان

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان به زبان ساده “تگ لاین” عبارت‌ها یا شعارهای خلاصه‌ای هستند که به منظور کمک به درک برند از سمت