روش‌های تحقیق بازار

روش‌های تحقیق بازار

روش های تحقیق بازار

روش های تحقیق بازار به تکنیک‌هایی برای جمع آوری اطلاعات و درک بهتر بازار گفته می‌شود.

طراحی بهتر محصولات، طراحی بهتر فرایند، طراحی پیام ها و شعار تبلیغاتی و تبدیل مخاطب به مشتری با این روش‌ها امکان پذیر است.

تحقیقات بازار باید به صورت روتین و در بازه‌های زمانی مشخص شده ( با توجه به بازار، محصول، مشتری و …) انجام شود بخاطر اینکه بازار، مشتری، محصولات و تجربه مشتری دائما در حال تغییر هستند.

این تحقیقات ارزشمند است چون باعث داشتن دید بهتری از وضعیت برند شما خواهد شد و همین دید بهتر هدف اصلی کسب و کار محسوب می شود که میتواند محتوا و فرایند را هماهنگ‌تر نماید و در تمام این مراحل، مشاوره بهترین راه برای حرفه ای تر انجام دادن آن هاست

 

روش های تحقیق بازار نظرسنجی مصاحبه گروه تمرکز آزمایش بازار

روش های تحقیق بازار

Survey | نظرسنجی

Interview | مصاحبه

Focus Group | گروه تمرکز

Test Marketing | آزمایش بازار

 

روش های تحقیق بازار نظرسنجی

نظرسنجی

این روش را میتوان به سه مدل (آنلاین و کاغذی یا شفاهی) انجام داد. در این روش که یکی از ساده ترین روش های تحقیق بازار محسوب می شود نظرسنجی سوالات بسته مانند “چهارگزینه‌ای” و “بله و خیر” و یا سوالات “پایان باز یا تشریحی” مورد استفاده قرار می‌گیرند. موضوع سوالات معمولا در مورد نیازهای بازار یا محصول و خدمات خواهد بود.

 

روش های تحقیق بازار مصاحبه

مصاحبه

در این روش فرد یا افرادی برای “مصاحبه”، گفتگو و تحقیق از دل بازار مورد نظر انتخاب می‌شوندکه در اصل دغدغه‌های آنها مدل کوچکی از دغدغه بازار محسوب می شود. فردی که “تحقیق بازار” را با این روش انجام می‌‌دهد باید بی‌تعصب بوده و اطلاعات خوبی داشته باشد و نیز توانایی اطلاعات گرفتن از مخاطب دارا بوده و سوال‌های منطقی و درست پرسیده و بدون جهت دهی به فکر مصاحبه شونده، تحقیق خود را با اطلاعات واقعی آن فرد انجام دهد.

 

روش های تحقیق بازار گروه تمرکز

گروه تمرکز

این روش یکی از روش های تحقیق بازار شناخته می شود که ریسک بیشتری نسبت به بقیه روش‌ها را داراست. در روش “فوکوس گروپ” راهبر، هدف گروه و جزئیات را مشخص کرده و چند نفر به صورت گلچین شده انتخاب می‌شوند. سوالات به صورت همزمان مطرح شده و همه افراد پاسخ‌های یکدیگر را خواهند شنید و احتمال برخورد تعصبی و یا تاثیرگذاری و آن‌ها روی هم بسیار زیاد خواهد بود که به همین علت این روش را خطرناک و ریسک پذیر می‌کند.

 

روش های تحقیق بازار آزمایش بازار

آزمایش بازار

استفاده از این روش سخت اما موثر است. در “آزمایش بازار” شرایط واقعی بازار و تحلیل رفتار مشتریان در شرایط آزمایشگاهی شبیه سازی شده و بازخوردهای احتمالی سنجیده می شود. نتایج این روش نزدیک به واقعیت بوده و به عنوان راهنمای ورود به بازار می‌توان روی آن حساب کرد.

 

روش های تحقیق بازار

پارس آرت

 

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان

تگ لاین VS. اسلوگان

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان به زبان ساده “تگ لاین” عبارت‌ها یا شعارهای خلاصه‌ای هستند که به منظور کمک به درک برند از سمت مخاطب و نیز توصیف کاربرد

مطالعه مطلب
مدل‌های تبلیغاتی

چهار مدل تبلیغاتی

انتخاب یکی از مدل های تبلیغاتی که کسب و کار شما را گسترش دهد، کار کوچکی نیست اما با انتخاب درست و اجرای درست‌تر آن، متقاعد کردن مخاطبان برای خرید

مطالعه مطلب
تفاوت های تگ لاین و اسلوگان

تگ لاین VS. اسلوگان

تفاوت های تگ لاین و اسلوگان به زبان ساده “تگ لاین” عبارت‌ها یا شعارهای خلاصه‌ای هستند که به منظور کمک به درک برند از سمت

مدل‌های تبلیغاتی

چهار مدل تبلیغاتی

انتخاب یکی از مدل های تبلیغاتی که کسب و کار شما را گسترش دهد، کار کوچکی نیست اما با انتخاب درست و اجرای درست‌تر آن،